Isnin, 22 November 2010





Isnin, 22/11/2010 - Pemikir Islam Dr Muhammad Saleem Al-Awa mencela dakwaan bahawa gerakan penentangan Hamas di Palestin adalah kerana mematuhi agenda Iran. Dia mengesahkan bahawa Hamas “merupakan agenda Arab-Islam di Palestin yang diduduki secara haram”.
Awa berkata dalam ceramahnya di masjid Adawia Rabia di Kaherah berjudul “Penaklukan Islam Mesir”, yang diselenggarakan oleh Masyarakat Mesir untuk Kebudayaan dan Dialog: “Hamas tidak mempunyai pilihan tetapi untuk melawan pendudukan haram untuk mewujudkan kemandirian dan membebaskan rakyat Palestin, [sekumpulan] mewakili merupakan agenda Arab-Islam, dan bukan hanya rakyat Iran [seorang]. ”
Mengulas tuduhan terbaru dari barat bahawa universiti al-Azhar menyebarkan estremisme, dia berkata: “Itu tidak masuk akal bicara … Berapa banyak pengganas telah Azhar hasilkan dalam sejarah? Apakah Osama bin Laden atau orang seperti dia seorang lulusan Azhar.
Menyentuh tentang serangan baru-baru ini tentang Islam, Awa menambah: “Muslim harus ditetapkan tepat keadaan mereka dan bekerja untuk meningkatkan imej Islam.”
sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/




- Copyright © Oh! Dunia -Shinpuru v2- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -